Už ste to určite počuli aj vy: „Začala som brať HAK a znížila sa mi chuť na sex...“ Zaručené a globalizačné vyhlásenia máme najradšej. Určite, keď sa to stalo MNE, stane sa to aj všetkým ostatným...

Obsah hormónov v súčasnej antikoncepcii je taký minimálny, že o nejakom ovplyvnení sexuálneho apetítu nemôže byť ani reči. Ženy, ktoré obviňujú antikoncepciu zo zníženej chuti na sex, by mali vždy najskôr zvážiť, či nie sú na vine iné faktory - partner, citové rozpoloženie, stres alebo iné psychické a vzťahové problémy, či ročné obdobie...

Celé užívanie hormonálnej antikoncepcie je o tom, nájsť presne TEN prípravok, ktorý TEBE najviac vyhovuje. Ak máš pocit, že nejaký preparát alebo druh HAK ti nevyhovuje kvôli zníženiu libida (po vylúčení ostatných faktorov), tak to nie je ten pravý preparát pre teba. Obráť sa na svojho gynekológa, aby ti preparát vymenil. 


Príčiny zníženého libida

Poďme si teda povedať zopár slov o možných príčinách zníženého libida, alebo ak chcete „dnes nie miláčik“ syndróme wink.

Vo všeobecnosti sa dá povedať, že syndróm zníženého libida je vlastne dlhodobá nechuť na sex. Libido je totiž súhrn rôznych faktorov, hormónov a psychických stavov, ktoré ovplyvňujú naše sexuálne pudy a túžby. Nechuť na sex pociťujú aj ženy, aj muži a príčiny môžu byť rôzne. Zdravotné problémy – choroby (cukrovka, srdcové choroby, kvasinkové infekcie, zápaly močových ciest, myómy...), depresie, užívanie niektorých liekov, alkoholizmus. Ďalej hormonálne zmeny (tehotenstvo, pôrod a dojčenie, menopauza...), psychické problémy (problémy v rodine, s partnerom, nespokojnosť s vlastným telom a výzorom, stres, prepracovanosť), ale aj napríklad vyšší vek, ročné obdobie, či nuda v sexuálnom živote.


Ako zvýšiť libido

Bude to chcieť trochu práce a úsilia, ale možností máte viac. Samozrejme to závisí aj od príčiny zníženia libida. Všeobecne by sme mohli povedať, že zdravému libidu pomáha aktívny pohyb na čerstvom vzduchu, zdravá životospráva a relax. Tak isto sú tu potraviny, ktoré sexuálnemu apetítu nahrávajú (červené mäso a ryby – hlavne losos, kvalitná čokoláda, zelenina a ovocie – figy, banán, avokádo...rôzne koreniny a bylinky, primerané množstvo červeného vína), ale aj tie, ktoré chuť na sex doslova zabíjajú (instantné polievky, cukrovinky a sladkosti s obsahom aspartamu). Ak si neviete rady, navštívte sexuológa, ktorý vám určite rád poradí ako na to.

Dôležité je si uvedomiť, že každý človek si pod zdravým libidom predstavuje niečo iné. Niekto považuje za normálne častejšie milovanie, niekomu vyhovuje menej častý, ale o to kvalitnejší sex bez stresu z možného otehotnenia. Veríme, že sa so svojím partnerom naladíte na rovnakú „libidovú“ vlnu a budete si spolu užívať bezpečný sex tak často, ako len chcete.